לפני 10 שנים היה אפשר להופיע במיקומים הראשונים של הפרסום הממומן של גוגל אדוורדס ולשלם מעט מאד על כל הקלקה, כיום הדברים שונים מאד ועסקים קטנים מתקשים לעמוד בתחרות שיצרו חברות הענק. עם השנים החברות הגדולות החלו להעלות את מחירי הBID עבור דירוגים ראשונים בפרסום הממומן של גוגל וכיום בתחומים תחרותיים כגון מסחר בשוק ההון, אסתטיקה, בריאות, צרכנות, מוצרים, בעלי מקצוע, טכנולוגיה ואפילו סנדלרות – איש העסקים הקטן לרוב אינו יכול להרוויח את לחמו בעזרת פרסום ממומן בגוגל בלבד.
מחירי הקלקה גבוהים במיוחד
נשתמש בדוגמא של מילת החיפוש תיקון מזגן
BID מוצע של ₪20.86 !
האם טכנאי מזגנים שעובד בצורה פרטית ומתקיים מכמה עבודות ותיקונים ביום יכול להוציא סכום כזה על כל הקלקה שלא בטוח שבכלל תביא לו לקוח? בהרבה מקרים התשובה היא לא. אם ככה איך זה שיש עדיין כמה עסקים קטנים שמופיעים בפרסומות הממומנות כשמחפשים את הביטוי הזה בגוגל? התשובה היא “ניהול קמפיינים מדוייק ואיכותי יותר” הדרך היחידה להצליח באמת להרוויח עם פרסום ממומן זה שימוש יעיל, מדוייק ועקבי במודעות הממומנות. כל טעות קטנה עלולה לעלות ביוקר. את הקמפיין חייב לנהל מומחה לקידום ממומן שיש לו ניסיון רב בניהול קמפיינים, את הקמפיין יש לבדוק בצורה יומית! אין לתת לאדם ללא ניסיון לנהל קמפיין ממומן! פשוט חבל אפילו על קליק אחד שיתבזבז במחירים הללו.
על טעויות משלמים, בעיקר בגוגל אדוורדס
ממש ברגע כתיבת שורות אלו לחצתי על אחת מהמודעות והגעתי לעמוד “שאינו קיים”! בזבוז מדהים של כספי לקוחות, הקליק עלה למפרסם ₪20 והביא אותי לעמוד שאינו קיים בכלל באינטרנט, כמה ימים של פרסום כזה והנה הלכו מאות או אפילו אלפי שקלים סתם. בגלל טעויות כאלו מציעים לאנשים רבים בכתבות אשר צצות מידי פעם ברשת שלא כדאי בכלל להתעסק עם גוגל אדוורדס אם אין לכם תקציבים גדולים ויכולת להתמודד עם הפסדים גדולים מידי פעם, כי בסופו של דבר כל אחד עושה טעויות, וטעויות במקרה הזה שלנו יעלו לכם ביוקר.
ככה זורקים כסף לפח!
איך לבחור חברה לניהול קמפיין ממומן
תמונה זו (כאשר לוחצים עליה) אמורה להביא אותכם לדף רשמי של גוגל שמראה לכם שאכן נותן השירות עוסק בתחום הPPC עם גוגל אדוורדס ומנהל קמפיינים ממומנים בסכומים גבוהים. אבל זה עדיין לא ממש מספיק, תסתכלו גם על תיק העבודות של נותן השירות ותתקשרו לכמה מהלקוחות שלו, אם אין לחברת ניהול הקמפיינים תיק עבודות אז אל תתעסקו איתה כלל וכלל. יש גם חברות שסתם מדביקות את התמונה של “שותף מוסמך” באתר שלהן והן בכלל לא מוסמכות! תנסו ללחוץ על התמונה כדי לראות אם אתם אכן מגיעים לדף ההסמכה הרשמי של החברה או נותן השירות.
לסיכום, אם אתם רוצים ללמוד איך לנהל קמפיין ממומן בעצמכם – תלמדו עם חבר מקדם אתרים מומחה או בקורס מקצועי, אל תנסו ללמוד “תוך כדי” כי אתם עלולים לזרוק הרבה כסף לפח. כמו כן כאשר אתם חפשים סםק שירותי ניהול קמפיינים ממומנים, תבדקו שהוא אכן שותף מוסמך ותדבדקו שהוא מסתכל על הקמפיין שלכם בצורה יומית (גם אם זה רק לכמה דקות). מידי פעם תתקשרו אל ספק השירותים ותבקשו ממנו גם דוחות ותמיד (הכי חשוב) תעיינו בתיק העבודות של ספק שירותים מסוג זה ותנסו גם ליצור קשר עם כמה מלקוחותיו האחרונים כדי לשמוע המלצות אמיתיות! תהיו חכמים – גוגל אדוורדס יכול להיות עניין יקר מאד במיוחד אם וכאשר מישהו עושה טעות בקמפיין!
WDnet Creation / Shutterstock.com